39 gedachten die waarschijnlijk ook door jouw hoofd schieten bij intervallekes

Hé jij daar!

Of je haat het, of je haat het nog harder. Yes babies, ik heb het wel degelijk over de ongelofelijk zalige intervaltrainingen. Zoals de meeste loperkes heb ik er ook zelf een redelijke haat-liefde-verhouding mee. Het is te zeggen: haat vooraf en tijdens en héél véél liefde achteraf, wanneer de ellendige kruistocht eindelijk voorbij is. 😀 

En zo kwam ik tijdens mijn laatste intervaltraining tot enkele puntjes die waarschijnlijk ook wel eens door jouw kopke zijn geschoten tijdens zo’n adembenemende interval race

Ready? Let’s goooooo.

1. Wacht. Voelen mijn benen nu al vermoeid nog voor het moet beginnen? Nee toch hé? Manee, dat kan niet. Blijf kalm. KALM!

2. Oké, ik ga niet te snel opwarmen … KRACHTEN SPAREN, YES I CAN

3. Misschien moet ik toch een klein beetje vertragen? Zou dat niet kei belachelijk zijn dat ik niks meer kan versnellen als mijn interval begint?

4. OH NEE! Nog maar 1 minuut en ik moet beginnen. Fuck ik heb schrik!!

5. Lap, nog maar 10 seconden

6. Nog 9!

7. Zwijg nu trut en spaar uw adem! 

8. Ik was eigenlijk niet aan ’t praten… ECHT WAAR, STOP GEWOON MET DENKEN

9. Oké, ik ben er klaar voor: laat maar komen, babyyyyyy!

10. Oh help, ik ben dood. Hoe kan iemand zo dood zijn na 1 onnozele versnelling?

11. TEES IS NIET NORMAAL

12. WAT?! Is die rust nu al voorbij?! Mijn horloge is zo kapot

13. OMG, zie mij gaan! IK VLIEG

14. Wat als mijn benen mijn snelheid niet meer kunnen volgen? Kan dat? Whaaaaa, mijn benen lopen sneller dan mijn lijf

15. Waarom adem ik zo luid? Oh please, ik hoop dat niemand mij hoort

16. Dit lijkt zo hard op mijn klaarkomgeluid. Dit is weird, zo weird

17. Echt serieus, WAT IS ER MIS MET DIE HORLOGE?

18. En rust. HALLELUJAH. Ben ik eigenlijk nog aan ‘t lopen? Whatever, trippelen is ook lopen

19. Nee, meneer op de fiets: dit is niet mijn gemiddelde looptempo. Ik ben gewoon aan ‘t tussendribbelen, oké?!

20. Waarom passeer ik alleen mensen tijdens mijn rustmomenten? Dit is zo oneerlijk

21. STOP MET ZO TE STAREN, GAST. IK HEB JUIST DE LONGEN UIT MIJN LIJF GEKNALD

22. Als ik hier en nu neerval, ben ik toch moedig gegaan. Ik hoop dat ik zo herinnerd word

23. Ik had duidelijker moeten zeggen wanneer en WAAR ik ging lopen. Straks vindt niemand mij terug als ik neerval

24. Zit ik al in de helft? Damn, ik ben mijn tel kwijt. AGAIN

25. Ik heb er 6 denk ik, maar niet helemaal zeker. Vijf dus. Echt waar, dwaas kind: leer nu gewoon eens tellen

26. Ik moet die versnellingen vaker doen. Dat wordt zeker makkelijker dan

27. Dit gaat nooit makkelijker worden

28. Is dat een … Jup … plas. Uiteraard

29. Oh jaaaa, de voorlaatste! En ik loop nog recht, WINNNNNN

30. Ow, ow, kalm gij! Anders kunt ge de laatste niet meer op uw snelste

31. Tenzij ik deze snel doe en de andere nog sneller? Tenzij ik mij dan al stik kapot loop bij de voorlaatste, dat zou zonde zijn

32. Whatever. LOOP NU GEWOON

33. En gaat er nu ALSTUBLIEF eindelijk iemand passeren en mijn intervalspektakel vol bewondering aanschouwen?

34. Niet dan. Nog 1x alles eruit, YES I CAN !!

35. KLAAAAAAAAAAAAAAR!! Ik wist dat ik het kon

36. Uiteraard heb ik er weer eentje te veel gedaan

37. OMG, ik heb het gedaan, ‘t is mij gelukt. HOE GOED BEN IK!!!!

38. Dit komt zoooo hard op Strava

39. WAJOOOOO, 1 nieuwe kudo!! Ik ga dit nog 1000 miljard keer opnieuw doen

En de volgende training begint alles lekker opnieuw vanaf nummer één. 😉

Nog iemand met van die oncontroleerbare gedachten tijdens intervaltrainingen? Laat ze zeker weten in de reacties!

Dikke zweetknuffels en veel XOXO’tjes!

INGE XX

11 gedachtes over “39 gedachten die waarschijnlijk ook door jouw hoofd schieten bij intervallekes

  1. Lise zegt:

    Haha herkenbaar ! Voor puntje 24 heb ik wel een oplossing, een workout aanmaken in je Garmin (of Polar of dergelijke), dan moet je zelf al niet tellen!
    Ik had een schema gekregen en begrepen dat ik na elk interval mocht rusten als in “wandelen/staan/liggen ofzo”, bleek daarna dat rust gewoon rustig joggen betekende 😵

    Liked by 1 persoon

    • ennognekilometer zegt:

      Haha ai neeeeee !! 😀 Pijnlijk dat! 😉 Maar bij mij is rust soms wel echt wandelen hoor. Hangt beetje af van welk type training het is en wat er moet gebeuren 😀 Bij mijn vorige horloge kon ik dat inderdaad toevoegen, maar nu heb ik het nog niet gevonden (of het lukt gewoon niet) Mss toch eens werk van maken om het uit te zoeken. 😀 😀 Thx voor de tip in elk geval !! XX

      Like

  2. Evi zegt:

    Hahaha zalig! En zo herkenbaar ook 🙂 Al kom ik wel vaak tegen dat ik denk dat ik minder versnellingen moet lopen dan dat ik er effectief moet doen. Altijd een beetje een aaarrrghh gevoel als mijn horloge er nog eentje lanceert terwijl ik al in uitloopmodus was 🙂

    Liked by 1 persoon

    • ennognekilometer zegt:

      OMG ja 😀 Dat gevoel ken ik. Je hoofd en lijf zijn dan net in de klaar-modus. Is echt HORROR om opnieuw op te starten dan 😀 ‘k Vrees dat we hier allemaal al wel eens doorgegaan zijn! Of op 45″ overtuigd zijn dat het klaar is en dan ineens nog 15 immens lange seconden moeten doorgaan tot de minuut. Awtchiiieee! 😀

      Liked by 1 persoon

Laat een reactie achter op my.runstagram.adventure Reactie annuleren

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s